מאמרים

מקור הברכה: "סגרנו בשבת והתחלנו להרוויח פי 10"

מקור הברכה: "סגרנו בשבת והתחלנו להרוויח פי 10"
 
מיכל אריאלי, הידברות
 
 
לקראת החופש הגדול מדווחים בחדשות 2 על תופעה מרתקת – יותר ויותר אתרים שבעבר היו פתוחים בשבתות, החלו לסגור את שעריהם בשבת, ובכך, כפי שהם טוענים, הם דווקא מרוויחים לקוחות.
 
איך זה ייתכן? אחד ההסברים שהביאו בחדשות 2 לתופעה הוא שאומנם כבר שנים ששומרי המצוות משתדלים להדיר רגליהם מאתרים שאינם שומרי שבת, אך בשנים האחרונות יש רבים מן המגזר החילוני שטסים לחו"ל ומוותרים על הבילויים בארץ. באופן טבעי ניתן לראות שרוב המבקרים באתרים בארץ נמנים על הציבור שומר המצוות. כפועל יוצא מכך סגירתם של האתרים הפכה לרווחית, כי ברגע שהם סוגרים, הם מקבלים בדיוק את קהל היעד הזה.
 
בחדשות 2 אף ראיינו את ירון ולירז מרק, בעלי האתר 'אינדי פארק', שסיפרו כי הם החליטו שלא לעבוד בשבתות אלא לנוח, והם טוענים: "זכינו מחדש באבא ובבעל, וזכינו גם בזינוק בכמות המבקרים וההכנסות. בעבר עבדנו על ממוצע של 150-200 איש ליום, וכעת יש ממוצע של 1500 איש ביום. מבחינתנו זו הצלחה גדולה".
 
גם בנימין הלוי גן-אור, הבעלים של 'פארק אקסטרים עכו', סיפר על תוצאה דומה: "סגרתי את הפארק בשבת לראשונה לפני חודשיים, וגיליתי שההשפעה מבחינת הציבור הדתי והחרדי היא מידית. אנו מרגישים זאת גם דרך הקופות וגם דרך התגובות".
 
יריב המאירי מ'אוצרות הגליל', הוסיף כי הרווחיות היא אדירה: "זה לא משנה אם מדובר ביום כיף למאות עובדים או בקבוצה של 50 איש – ברגע שיש בפנים אפילו אחוז נמוך של שומרי מסורת וכשרות, מבחינתם כל העסקים שפתוחים בסופי שבוע אינם יכולים להיות רלוונטיים, ומכאן בדיוק מגיע הרווח הגדול".