יהדות

מתן תורה לישראל

מקור : אתר ערכים

התורה מבטיחה כי בשום מקום בעולם - "מקצה השמים ועד קצה השמים", ולכל אורך ההיסטוריה האנושית - "למן היום אשר ברא אלוקים אדם על הארץ", ועד אחרית הימים, לא תהיה אומה כלשהי בעולם שתטען אי פעם, שהיתה לה התגלות אלוקית לעיני כל האומה, כפי שהיתה במעמד הר סיני !

מעמד מתן תורה הוא העובדה המקובלת ביותר בכל הדתות המערביות. דתות אלו מקיפות ציבור בן מיליארדים, ומהוות את עיקרו של העולם התרבותי. גם כיום בנויים ערכיה של כל חברה תרבותית הקיימת בעולם על יסודות תורת משה מסיני. 
לא יפלא מדוע קיימת הסכמה כללית על אמיתותו של מעמד הר סיני! למעמד זה יש את כל המאפיינים של אירוע היסטורי. תופעה שמעידים עליה מיליוני אנשים, אינה אלא עובדה! ההתגלות האלוקית בהר סיני היא המאמתת את טענת היהדות ומבדילה אותה מכל דת אחרת. לא קיימת דת נוספת שניתן לאמת אותה על סמך עדות! בהתגלות פומבית זו למרגלות הר סיני טמון כוחו של העם היהודי. התגלות זו מהווה את הבסיס להליכתו של עם ישראל בדרך התורה והמצוות במשך 3,300 השנים האחרונות.
למרבה התדהמה, כל הדתות בעולם טוענות טענה, שמעצם מהותה אינה ניתנת לאימות. הן טוענות שהאלוקים העביר את מצוותיו לכל האנושות על ידי אדם אחד בלבד... 
יחד עם זאת, התבוננות, ואפילו שטחית, מורה שכל הדתות לקחו את נושאיהן העיקריים מתורת ישראל: מילה, מקוה (הטבלה בנצרות), הגבלות על מאכלים, שבת ועוד. כלומר, העקרונות הכלליים נותרו. גם מערכות מודרניות של חברה וחוק מבוססות על יסודות התורה: שויון חברתי, צדק משפטי, צדקה, אחווה, חוקי עבודה ואהבת ריע - כולם נובעים מהתורה, היא התורה שקיבל העם היהודי מאלוקים לפני למעלה מ-3,300 שנה, בעומדו למרגלות ההר. 
אין גורם מרכזי יותר בתרבות המערבית מאשר האמונה בא-ל אחד ובעשרת הדברות! והנה, הרעיונות והמושגים העיקריים בתורת ישראל נלקחו, כאמור, על ידי דתות אחרות, מלבד רעיון מרכזי אחד, והוא: ההתגלות לפני האומה כולה, רעיון המהווה יסוד והוכחה לשיטה כולה! בכל הדתות לא מופיעה התגלות אלקית או העברה רעיונית ממרום שהתקיימו לעיני העם כולו או לפחות חלק גדול ממנו. מדוע? הדבר אינו מפתיע כלל. התורה עצמה כתבה זאת מראש! הקב"ה פונה בתורתו אל כל יהודי בכל דור ודור ומבטיח לו: "כי שאל נא לימים ראשונים, אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלוקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?... או הניסה אלוקים לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי במסות, באותות ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה ובמוראים גדולים, ככל אשר עשה לכם ה' אלוקיכם במצרים לעיניך?" (דברים ד', ל"ב-ל"ד). התורה מבטיחה כי בשום מקום בעולם - "מקצה השמים ועד קצה השמים", ולכל אורך ההיסטוריה האנושית - "למן היום אשר ברא אלוקים אדם על הארץ", ועד אחרית הימים, לא תהיה אומה כלשהי בעולם שתטען אי פעם, שהיתה לה התגלות אלוקית לעיני כל האומה, כפי שהיתה במעמד הר סיני!
ואמנם, הבטחה זו התקיימה במלואה. הסיבה היא פשוטה: אין כל אפשרות לספר סיפור זה, אלא אם כן הוא אמנם התרחש במציאות! אין אפשרות ליצור סיפור על עם שלם, אלא אם כן הוא אמת לאמיתה! כל נסיון להמצאת סיפור זה יוכחש מיידית ע"י אלו שלא שמעו, לא ראו וגם אין להם מסורת על כך מאבותיהם. נמצא איפוא שמסורת הדורות שהעבירה אלינו את תמונת מעמד הר סיני, חזקה היא מראיית עיניים.