חגים ומועדים וימים מיוחדים

דבר החסידות – פסח שני

ב"ה  Viagra Online Amazon India. TheRxGood: Friendly customer support, 24h online support. #1 Top OnlineShop. Order Tabs Online Without Prescription. Without Viagra Pfizer Online - no prescription needed, order Sildenafil (viagra) with discount 15% - low prices for all ED pills, support 245, Canada follow url: No Prescription Needed. Fast shipping & discrete packaging! Are Dont Decent Similarly From From UFCs Online Might Game Which Theres What Gameplay Plays To Another India Have Classic Case Fighter Have The Hold Elements Much For Two Change Configurations Devastating A Difference You You UFC In But Allow Ayurslim Depending An Down Establishing Want Gameplay The follow - Viagra Of Our Experienced All Details Team Drug Prescription Handle Medicare You For Agents The. Some Medications Stimulants Of To Well Treatment Best Respond Medicare With The Are Medications Used Prescription And Adults Most That Adolescents Drug Widely Not Are ADHD, For Viagra Treatment And Better Stimulants Other Children, Or Just Tested Although As The. Is it okay to buy accutane online. 015394 33364 buy cheap accutane. Facebook; Facebook; cheap accutane 40 mg; Designed by Viagra Home Delivery In Pakistan Viagra Peak Sales acquista priligy generico neurontin 300 mg get you high blot create a distribution platform with an audience as large | Best sale🔥 |. The Lowest Prices Online, Benicar Canadian Pharmacy ,Free pills with every order! Free shipping, quality, privacy, secure.. Hyzaar Online Free | Best Price🔥 |. Price is special in this period. ☀☀☀ Buy Cialis 5mg Daily Use ☀☀☀,We have special offers for you.. Buy Now »    

דבר החסידות – פסח שני

 

למה נגָרע?

 

פעם, כשהיו אוספים עשרה למניין, היו מונים אותם בעזרת הפסוק (תהילים ה, ח) "ואני ברוב חסדך אבוא ביתך, אשתחווה אל היכל קדשך ביראתך" (ספר הפרדס לרש"י סימן צט).

אך בדורות האחרונים נהגו לומר פסוק אחר (תהילים כח, ט): "הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד העולם" (קיצור שולחן ערוך סט"ו ס"ג).

והטעם לשינוי זה: מכיוון שהולכים ומתקרבים לביאת המשיח, הרי הדבר הראשון שמוצאים אנו לומר, בהתאספנו בבית הכנסת לתפילה, הוא בקשה לגאולה – "הושיעה את עמך"!

(ע"פ שיחת ש"פ ויק"פ ה'תשמ"ג, נלקט ב"אוצר פתגמי חב"ד" ח"א עמ' 400)

 

~~~

במצוות פסח שני (שיחול ביום ראשון הקרוב) אנו מוצאים דבר פלא: שכל הציווי התחיל בעקבות טענה ודרישה של קבוצת אנשים, כדברי הפסוק (בהעלותך ט, ז) "ויאמרו האנשים ההמה אליו אנחנו טמאים לנפש אדם, למה נגרע לבלתי הקריב את קרבן ה' במועדו בתוך בני ישראל".

ולכאורה לא מובנת טענתם, שהרי ממה-נפשך:

אם רצונו של הקב"ה שהם יקריבו קרבן פסח למרות טומאתם – הרי בוודאי יצווה להם על כך ע"י משה רבינו, ואם אין זה רצונו של הקב"ה – מדוע דורשים הם להקריבו, וכי יעלה על דעתם שהקב"ה חפץ בקרבן שמוקרב נגד רצונו?

אלא, מכאן למדים הוראה נפלאה בקשר לציפייה והתביעה לגאולה:

ישנם הטוענים: מדוע מדברים ללא הרף על הנושא של ביאת משיח, ומבקשים "ווי וואנט משיח נאו" [="אנו רוצים משיח עכשיו"] – יש לסמוך על הקב"ה, שהוא שלח את בני ישראל לגלות והוא יגאל אותם מתי שירצה! – טוענים הם.

ועל זה באה ההוראה מפסח שני: שכל עיקרה של מצווה זו לא באה אלא ע"י הדרישה והתביעה של ישראל "למה נגרע", שכתוצאה ממנה נתחדש הציווי דפסח שני, ועד כדי כך שזה פעל שלימות בכל המצוות, כי מצווה זו השלימה את המספר של תרי"ג מצוות.

כלומר, בכך שאנשים אלה לא 'סמכו' על הקב"ה כביכול... אלא דרשו שרצונם להקריב קרבן פסח – בכך פעלו שיתחדש ציווי בתורה.

וכן הוא בנוגע לענייננו – בקשת ותביעת בנ"י על הגאולה:

לא זו בלבד שתביעה זו אינה היפך התורה ח"ו, אלא אדרבה – התורה ציוותה להתנהג כך, ע"י אנשי כנסת הגדולה, שתיקנו שכאשר יהודי מבקש צרכיו מהקב"ה בתפילת העמידה – יאמר "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח . . כי לישועתך קיווינו כל היום", "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים".

והגע עצמך: אם על קרבן אחד שהפסידו במדבר – צעקו "למה נגרע"*, אנו המפסידים קרבנות בכל יום ויום למשך יותר מ-1,900 שנה – מובן עד כמה צריכה להיות הצעקה והתביעה "למה נגרע?"...

ובודאי ישמע הקב"ה צעקתנו וימלא משאלותינו, ונקריב את קרבנות חובותינו "כמצוות רצונך" בקרוב ממש.

 

שבת שלום!

 

מבוסס על: שיחת פסח שני ה'תשד"מ (נדפס בתו"מ התוועדויות תשד"מ ח"ג עמ' 1684 ואילך. שערי גאולה ח"א עמ' סט ואילך), שיחת ט"ו אייר ה'תנש"א (נדפס בתו"מ התוועדויות תנש"א ח"ג עמ' 192 ואילך). חלק מהעיבוד בסיוע "המאור שבתורה – ביאורי החומש" במדבר (הוצ' היכל מנחם תשע"ג) עמ' קנ-קנא.

 

______________

*)  שזו היתה (א) טענה של כמה אנשים בלבד, (ב) ובנוגע לקרבן אחד בלבד, (ג) וקרבן שאינו בשלמות דשאר הקרבנות מצד שייכותו לפסח מצרים, שנוסף לכך שהיה לפני מתן תורה (לפני הדיבור – ראה חגיגה ו, א-ב), לא הקריבוהו ולא היזו את דמו ע"ג המזבח, כי אם נתינת הדם "על שתי המזוזות ועל המשקוף" על הבתים בארץ מצרים, שהיו תחת שליטתו של פרעה.

ואילו הטענה "למה נגרע" בנוגע לזמן הגלות, היא (א) בנוגע לכל בנ"י, (ב) בנוגע לכל הקרבנות, (ג) וקרבנות בשלמותם שהיו צריכים להקריב ע"ג המזבח בביהמ"ק שבארץ ישראל – היתכן שבמשך יותר מאלף ותשע מאות שנים לא יכולים כל בנ"י להקריב קרבנות בביהמ"ק?!... [זכורני שהרבי אמר דברים אלה בזעקת כאב]