מאמרים

הכל בחכמתה של האישה


מתוך נסיון אישי ונסיונן של כמה נשים שאני מכירה, קרו ניסים. אבל הכל בחכמתה של האישה! כמו שכתוב בחכמה בנתה ביתה וזה נכון!

ברור שלא מתחילים עם המראה החיצוני, חבישת כיפה או ציצית. דווקא הנושא הזה מאוד רגיש אצל אדם חילוני ורחוק ממצוות. אדם שרגיל להתלבש בסגנון מסויים, מאוד קשה לו לשנות את הסגנון סתם כך בגלל אהבת אישה או למען הילדים וכד'.

הרצון לקיים מצוות צריך לבוא מהנשמה, מהאמונה, ומהרצון העז. ולא מתוך כפייה

לכן, מתחילים עם שיחות על אמונה. על יופי הבריאה- הטבע המדהים!, הכוכבים, האדם,תכלית הבריאה וכד'.
מנושאים אלו האדם מתחיל  לפתח את האמונה שיש בורא לעולם.
למשל, אם הוא מתרגש (ואפילו נסער) מנושא גלגול נשמות, או מוות קליני וחזרה לחיים, או חלומות, טלפטיה, שאלות על הייקום, שכר ועונש וכד', היא יכולה לשוחח איתו על הנושאים, היא יכולה להשיג קלטות ודיסקים בנושא, ולצפות יחד איתו. 
ואז הוא יגיע למסקנה שמלבד גופו של האדם, קיימת נשמה כשישנה אמונה שקיימת באדם נשמה, האדם מבין שיש מי שברא את העולם,

ומכאן הוא גם מבין, שמי שברא את העולם הוא עצום וחזק ממנו ואז אולי הוא יתחיל לכבד אותו ולחבוש כיפה למשל, או לנסות לשמור שבת למשל, או כל התקרבות אחרת בע"ה.

אני למשל, כך פעלתי, לאט לאט ובסבלנות. Smiley
קודם כל, לא הראתי לו שאם אני חוזרת בתשובה הוא גם חייב לחזור בתשובה.
גבר לא אוהב שאומרים לו מה לעשות, או שמשנים את חייו- זה כלל שאת חייבת לדעת!!
התחלתי לקיים מצוות והוא רק צפה מהצד. 
התפללתי בפינה בבית והוא גיחך, הלכתי לבית הכנסת והוא ציחקק, שמתי כיסוי ראש והוא זעם. (אבל לאט לאט גם התרגל)בשבתות הוא ראה טלויזיה ולא כעסתי או ביקשתי שיכבה אותה, אלה פשוט התעלמתי ממנה וישבתי בפינת האוכל למדתי וקראתי.הוא לא הרגיש בנוח שאני לבד והתחיל להצטרף ומדי פעם גם לכבות את הטלויזיה. הוא גם לא הרגיש בנוח שאני כאישה מקדשת על הקידוש אז הוא שאל אותי אם אני רוצה שהוא יקדש בשבילי, אז לאט לאט הוא התחיל גם לקדש בשבת.

בשבתות הוא רצה ללכת לים ולא מנעתי, הוא הלך ואחרי שעה חזר, כי לא הרגיש בנוח לעזוב אותי לבד דווקא בשבתות כשכל השבוע אנחנו בקושי מתראים.
בימי חול הקשבתי לקלטות בנושאי יהדות ויצא שדרך אגב הוא הקשיב, לא אמרתי לו בוא תשב תקשיב, זה נשמע כמו כפייה, פשוט הקשבתי והוא גם הקשיב כדרך אגב, ולאט לאט הנושאים חילחלו אליו והוא התחיל להתעניין.

והכי חשוב,בליבי התפללתי (יום ולילה) שגם הוא יתקרב וכך היה ב"ה.  בזכות כוחה של תפילה Wink