סיפורים לכבוד שבת

השבת מקור הברכה - סיפור מעולם ההי טק

השבת מקור הברכה - סיפור מעולם ההי טק

 סיפור מתוך הספר אמונה שלמה, ר' צבי נקר שליט"א. הובא בעתון קוראים אלעד. 

יהודי שומר תורה ומצוות עובד כמנהל מכירות בכיר באחת מחברות התוכנה הגדולות בארץ. לפני מספר שנים התמודדה החברה על עסקה בסדר גודל של כמה עשרות מליוני דולרים, וכצפוי, הימים שקדמו לשיווק הפרויקט היו לחוצים ועמוסים. ביום שישי הודיעו העובדים כי התצוגה מוכנה, אך "כדאי" לעבוד גם בשבת, כדי שהתצוגה תהיה מושלמת. מנהל המכירות שלח דואר אלקטרוני לכל העובדים ופירט בו את דברי חז"ל כי מי שעובד בשבת אינו רואה סימן ברכה. במוצאי שבת, התקשר אליו מנהל הצוות הטכני וצעק בסערה: "האם נביא אתה או שוטה? עבדנו ללא הפוגה, כמעט לא עצמנו עין במשך השבת, ועם שקיעת החמה עלתה המעבדה בלהבות!"

עוד סיפר מנהל המכירות: "לפני שלוש שנים ניהלתי שיווק של מכרז שהיה הגדול ביותר בתולדותיה של החברה. היה זה מכרז של שמונה מאות מליוני דולר באנגליה, והתמודדו על המכרז הזה כשמונה חברות מהגדולות בעולם. גם החברה שאני עובד בה התמודדה, אך איש לא האמין שנצליח לזכות בפרוייקט הזה. אני הובלתי וקידמתי את שיווק הפרוייקט ובסוף נבחרנו בין ארבע חברות אחרות לבדיקות סופיות והתמודדות סופית.

קיבלתי הזמנה להתמודדות הסופית ועיני חשכו: התאריך היה בדיוק בין ראש השנה ליום הכיפורים. ביקשתי מהצוות לדחות את הפגישה.

לא ידעתי מה עלי לעשות. הייתי אובד עצות. לבסוף עלה במוחי רעיון: פניתי למרא דאתרא של העיר אלעד, שבה אני מתגורר, הגאון הרב שלמה זלמן גרוסמן שליט"א. סיפרתי לו את הסיפור הוא שאל כיצד יש ביכולתו לעזור. ביקשתי שיחתום על מכתב בדבר גודלם של הימים ועל האיסור לחלל אותם. כתבתי והרב חתם,, ועל אף צחוקם ולעגם של הסובבים אנשי הצוות, שלחתי את המכתב בדואר אלקטרוני אל מנהלי המכרז. לתדהמת הכל, קיבלתי תשובה לאחר יומיים. במכתב התשובה הביע המנהל התנצלות כנה על כך שלא בדק את הנושא לפני שפנה לחברה הישראלית. זכיתי, ובכך התקדש שם שמיים, ולאחר הבדיקות זכינו אנו בהתמודדות הסופית. "