סיפורים לכבוד שבת

הצלת חיים בזכות השבת

באחת מהרצאותיו של הרב ניסים יגן זצ"ל, סיפרה בחורה בשם מירי את הסיפור הבא:

קהל נכבד אני רוצה לשתף אתכם בסיפור שקרה לי. לפני שלושה חודשים  סבתא שלי באה אלי בחלום ואמרה לי: "מירי, יש לך שכנה שיש לה ילדה בת 8 עם גידול בראש, תגשי לשכנה שלך ותגידי לה שאם היא תקבל עליה לשמור שבת, הגידול של הבת שלה ייעלם תוך פחות מ-6 שעות" ,

מירי היתה המומה. לא ידעתי מה לעשות עם החלום הזה, אפילו פחדה לספר אותו לבעלה.

בבוקר אמרה לעצמה: "חלומות שווא ידברו" זה סתם חלום.

למחרת לפנות בוקר שוב חלמה את אותו חלום ובו סבתא שלה באה אליה ואומרת לי: "מירי, ביקשתי ממך ללכת לשכנה שלך ולומר לה שאם היא רוצה שהבת שלה תחלים עליה לשמור שבת, היא פגעה בדבר הכי יקר לה' יתברך ולכן ה' פגע בדבר הכי יקר לה, אבל אם היא תקבל עליה לשמור שבת ה' ירפא את הבת שלה תוך פחות מ-6 שעות".

מירי כבר לא ידעה מה לעשות, זה כבר התחיל להפחיד, אבל לא הייתה מסוגלת לומר זאת לבעלה.

בפעם השלישית כאשר חלמה מירי את אותו חלום, כבר ממש נבהלה. היא שאלה את הסבתא בחלום היכן השכנה הזאת גרה והסבתא הסבירה לה בדיוק. בבוקר סיפרה מירי את החלום לבעלה, אבל לא היה לה עדיין את האומץ לגשת למשפחה על סמך החלום. בכל זאת הרגישה חוסר נעימות. 

בפעם הרביעית בה חלמה מירי את החלום סבתא  אמרה לי: "מירי זאת הפעם האחרונה שאני באה אליך, אין לי רשות לבוא אליך יותר, כל פעם שאני באה אליך בחלום מנקים לי מהזכויות שלי, אבל תדעי לך מירי שאם לא תלכי להזהיר את השכנה שלך ולומר לה שתשמור שבת, הבת שלה תמות והמוות של הילדה יהיה על המצפון שלך את תהיי אשמה במוות הזה.

מירי כבר לא יכלה להתעלם מהחלום. היא ניגשה מיד לשכנה, דפקה בדלת ושאלתי: "שלום, שמי מירי, יש לכם אולי ילדה בת 8 שחולה במחלה קשה?

השכנה פתחה את הדלת ואמרה: "לא" היא נפטרה אתמול בלילה.מירי פרצה בבכי ואמרה לה: "זה לא יכול להיות! היום בבוקר סבתא שלי באה אלי בחלום ובקשה ממני לבקש ממך לשמור שבת,"

האמא הייתה המומה, היא אמרה שהרופאים התייאשו והם לא נותנים לה סיכוי לחיות, אבל טרם הגיע רופא לקבוע סופית את מותה של הילדה.

הן נסעו לבית החולים, ועמדו ליד מיטת הילדה. מירי ביקשה מהאם לקבל בלב שלם לשמור שבת, האם קבלה על עצמה בדמעות לשמור שבת והתחילה לבכות. ברגע שהאם סיימה לומר שהיא מקבלת על עצמה שבת, הילדה , שהייתה ללא הכרה, משותקת בכל גופה, התחילה להזיז את אצבעות הידיים. התחלתי ללמד את האם במה כרוכה שמירת שבת ובינתיים הילדה מתחילה להזיז את כפות הרגלים.

תוך פחות מ-3 שעות הילדה התחילה לדבר. זמן קצר לאחר מכן הילדה בקשה מאמה שתקח אותה לטייל בחוץ.

הרופאים היו המומים, ולא איפשרו לאם להוציא את הילדה בטענה שמצבה מסוכן.

כעבור מספר רגעים הכניסו את הילדה לצילום C.T וגילו דבר מדהים: הגידול כולו נעלם ! מירי התחילה לבכות והאם התחילה לבכות עוד יותר.

כך סיפרה מירי את הסיפור המרגש לפני כל הקהל, בהרצאתו של הרב יגן זצ"ל.