סיפורים לכבוד שבת

המבדיל בין אור לחושך - סיפור על הרב חרל"פ זצ"ל

המבדיל בין אור לחושך - סיפור על הרב חרל"פ  זצ"ל

מקור: "חוזה התשובה", ראיון עם יאיר חרל"פ, ראש יהודי, י"ג תשרי התשע"ג.

גם אלו הרחוקים מתורה הרגישו שהם קרובים לרב חרל"פ, והוא התבטא בנושא בהקדמה לספרו בית זבול (חלק ב') ואמר שכולם באמת קרובים לבורא, ואנו צריכים להבין שצריך ללחוץ על הכפתור החלוד להסיר את הלכלוך וממילא האור יאיר בתוכם. הוא המשיל זאת לנכנס לבית אפל ויודע שיש חשמל בבית וצריך ללחוץ על הכפתור ולהדליק את האור.

פעם עבר הרב שמואל אפרים פפרמן לרנר בשכונת רחביה וראה יהודי עודר בגינתו בשבת. הלך וסיפר זאת בצער לרבו וחברו, הרב חרל"פ, רב השכונה.

סיפר חתנו של הרב, הרב שמואל ברוך ורנר:

כאשר שמע זאת הרב חרל"פ, יצא מיד בבגדי השבת המיוחדים והמרשימים שלו, וצעד במראהו המעורר קדושה יחד עם חתנו הרב מרדכי לייב זק"ש אל אותו המקום. כשראה הרב חרל"פ את אותו אדם עובד בגינתו לא הצליח לעצור את עצמו ופרץ בבכי.

זרק האיש את המעדר מידו ורץ אל הרב. "האם הרב אינו חש בטוב?" שאל בדאגה.

ענה לו הרב: "אני חש ברע, מכיוון שזו לי הפעם הראשונה בה אני רואה שבעיצומה של שבת קודש עובדים את אדמת הקודש כאן בארץ הקודש".

משפט כנה זה שיצא מלבו של הרב חדר ללב האיש שהאזין קשב רב לרב חרל"פ.

תוך כדי דיבור, שילב הרב חרל"פ בחיבה את זרועו בזרועו של אותו אדם והוליך אותו לביתו לסעודה שלישית.

לאחר הסעודה ותפילת ערבית אמר הרב חרל"פ את ההבדלה בניגון כמנהגו, וכששמע אותו אדם את הרב אומר: "המבדיל בין קודש לחול, בין אור לחושך, בין ישראל לעמים", אחזה אותו בהלה.

לאחר ההבדלה, התיישב לדבר עם הרב והבטיח לו שלא יעבוד עוד את אדמת הקודש בימי הקודש.

לאחר זמן מה הפך אותו יהודי לבעל תשובה. הגרי"מ סידר עבורו מקום חקלאי של שומרי תורה בעמק חפר, ומידי שנה, באותה שבת בה זכה לשוב לדרך הישר, היה עולה לירושלים ומבקר את הרב חרל"פ בביתו שבשכונת שערי חסד.