סיפורים לכבוד שבת

תשובה מיידית

תשובה מיידית
 
סיפור מתוך מאמרו של דוד חדד, באדיבות אתר הידברות:
 
היה זה באחד הימים הראשונים של בית המדרש "מורשת ישראל" בבני ברק, בראשות הרב אהרון פרטוש שליט"א. אחד התלמידים בבית המדרש קיבל על עצמו לזכות את הרבים ולהפיץ את הדיסק הראשון של הרב בכל דרך אפשרית, וכך הוא היה יוצא מידי יום לחלק לפחות עשרה דיסקים.
 
 
 
באותה תקופה, הרב החליט להתמקד בנושא של כבוד הבריות וגזל, וכל מי ששמע - זכה להתחזק בנקודות חשובות אלו, לא לגזול אף אדם ולכבדו.
 
אותו תלמיד ממשיך ומחלק דיסקים בכל מקום אפשרי, תיבות דואר, גני משחקים, קיוסקים, מכוניות ועוד, במטרה לעורר הרהורי תשובה לכל אדם.
 
עוברים להם מספר ימים ממועד החלוקה האחרון, ואותו תלמיד מקבל שיחת טלפון מאדם שהוא אינו מכיר, אשר מדבר במהירות ובלחץ כאילו קרה לו משהו, ומבקש ממנו לדבר בדחיפות עם הרב.
 
לאחר כמה שעות מגיע אותו אדם לפגישה עם הרב פרטוש, וכולו נרגש. הוא מספר לרב שמגיל צעיר נחשף למציאות חיים קשה אשר הובילה אותו לגנוב. בתחילה היה גונב ממכולות, אך ככל שגדל - גדלו גם החובות, והוא החליט לגנוב רכב מאחד התושבים.
 
הוא מצליח לפרוץ את הרכב ומתחיל לנסוע. על המושב שליד הנהג היה מונח דיסק, ובמטרה להשתיק את המחשבות בראשו, החליט לשמוע קצת מוזיקה. 
 
הוא לא ציפה לשמוע את קולו של הרב פרטוש בדיסק אומר "לאן אתה חושב שאתה בורח? גזל - לא בבית ספרנו, אסור לגזול, אסור לגנוב, אסור לפגוע ביהודים. כמה חשובה ערבות הדדית וכבוד הבריות, ואתה גונב כדי לצער את השכן שלך?".
 
מרוב ההלם, אותו אדם לא יכל להמשיך לנסוע. הוא עצר את הרכב והחליט שהוא מחזיר את הרכב לבעליו. בעל הרכב ישב על המדרכה בעצבות גדולה לאחר שגילה שרכבו נגנב - ולפתע מגיע אותו אדם עם רכבו, נותן לו את המפתחות ומבקש ממנו סליחה.
 
שניהם עומדים אחד מול השני ללא מילים מספר דקות, ואז בעל הרכב שואל אותו: "למה גנבת? ומה גרם לך להתחרט?". והבחור עונה לו "הרב הזה, הדיסק הזה שהיה לך ברכב, יותר אני לא גונב!". בעל הרכב משיב ועונה: "אם זה מה שגרם לך להחזיר לי את הרכב, אשמע את הדיסק ואעזור בהפצת התורה גם כן. אומנם איני דתי, אך תורת משה אמת, ואם החלטת לחזור בך מהמעשים הללו - אני סולח לך".
 
הרב סיים לשמוע את דבריו, נתן לו חיבוק גדול ואמר "מעכשיו המקום הזה הוא גם הבית שלך".
 
ואותו אדם שגנב את הרכב קיבל על עצמו תשובה שלמה, להפסיק לגזול ולגנוב, לכבד את הבריות ולחשב מסלול מחדש.