מאמרים

עישון

עישון: 

מקור: פורום מתחזקים וחוזרים בתשובה, אתר עולם היהדות והקבלה

שאלה

כבוד הרב שלום !!! אני רוצה מאוד בחזרה בתשובה. מתוך אהבת האל, ולא מיראה. על כל שעשה עימדי על הרע שהיה והטוב שעכשיו, אני תמיד מודה. יש בי רוחניות, אני מרגישה אותה, אך משהו מכשיל אותי לפתוח את הדלת לאושר. 
בבקשה עיזרו לי, אני נשואה לאדם שחזר בתשובה חזק, מאוד מאוד גאה על כך, ואני עצמי קשה לי להיות דתייה. כי באתי מבית מסורתי שלא החמיר, הקושי שמכשיל אותי הוא העישון, וזה מאוד מטריד אותי בכל מוצאי שבת, אני מתייסרת מדוע לא הצלחתי להרגיש את השבת בשמירתה. יום מבורך באהבה.

תשובה

יעקב מאיר: מדבריך באמת ניכר שיש לך רצון עמוק וכנה לחזור בתשובה שלמה ולהתקרב יותר לאבינו שבשמים. את בטח יודעת שאין דבר העומד בפני הרצון, אז אם לא תתייאשי, ותתמידי בהשתדלות להגיע לקיום רצון השם יתברך בשלמות, בעזרת השם את תגיעי לזה.

בקשר לשמירת שבת קודש, המלצתי בסיעתא דשמיא היא שתשתדלי ללמוד במשך השבוע על מעלות השבת קודש מתוך ספרים ומאמרים העוסקים בכך או שמיעת הרצאות, ותנסי להגביר בלבך את ההערכה לשבת ואת הציפיה לקראת בואה של שבת המלכה.

לקראת סוף השבוע תשתדלי להכין מאכלים טעימים לכבוד השבת וגם לנקות את הבית לכבוד השבת. בכל ההכנות שתעשי תכווני שזה נעשה על מנת לכבד את השבת ותשמחי בזכות שנפלה בחלקך לעשות דברים לכבוד שבת המלכה. רצוי גם לומר בפה לפני כל דבר שעושים או מאכל שמכינים "לכבוד שבת קודש".

בזמן הדלקת הנרות, תשתדלי להרגיש עמוק בלבך את השמחה וההתרגשות לקראת בואה של השבת, והקדושה היורדת לעולם בזמן הזה.

במהלך השבת תעשי קידוש וסעודות שבת כמו שצריך. בזמן הפנוי ניתן להתפלל, לומר תהילים, לקרוא ספרים טובים שעושים טוב לנשמה, וגם לישון ולנוח טוב. יש לעשות מאמץ להיות עם מצב רוח טוב במשך השבת.

יש כאלו שאכילת הרבה פיצוחים בשבת עוזרת להם להוריד את הרצון לעשן, אולי תנסי את זה.

ודבר אחרון רציתי לומר לך שזה באמת חשוב מאד לעבוד את הקב"ה מאהבה, אבל לא צריך להזניח לגמרי את היראה, כי בלי יראה קשה מאד להתגבר על היצר הרע שמנסה להכשיל אותנו. לכן צריך לבסס את הכוונה בעבודת השם על אהבה, אבל גם להשתמש ביראה כדי להתגבר על היצר הרע. אם עובדים את הקב"ה מאהבה, אז נהנים גם מהיראה, וככה מתקדמים כמו שצריך.

מחכים לשמוע ממך איך ההתקדמות.

בהצלחה רבה ושבת שלום!