קישורים נוספים

כוחו של לימוד התורה להגנה על החיילים ועל עם ישראל כולו - תשובות מאת הרב ש. ב. גנוט שליט"א

שאלתו של אודי:
 
א. מה אחוז אלה שלומדים ברציפות 16 שעות ביממה? למה הרוב המוחלט שאינו לומד בקצב הזה לא מתגייס?
ב. למה לימוד התורה של המתמידים הגדולים, הילדים והמבוגרים לא מספיק? למה דווקא התורה של אלה בגיל הגיוס היא כל כך קריטית?
ג. האם כאשר הערבים יסתערו על בני ברק עם סכינים וקלצ'ניקובים הפתרון שלכם להתמודד עם זה יהיה לפתוח תהילים וגמרות או שתנסו להתגונן בפועל? תענה את האמת!
ד. למיטב ידיעותיי ההסטוריים התורה לא עזרה לכל אלו שנשרפו בשואה ולכל אלו שנטבחו 2000 שנה בפוגרומים האינסופיים באירופה. למה לטעון שמה שלא עבד 2000 שנה יעבוד פתאום פה?
ה. אנחנו מוכנים בהחלט לוותר על לימוד התורה של החרדים, מדינת ישראל קמה בלעדיה ובלעדיכם, השאלה היא למה אתם בשום אופן לא מוכנים לוותר על ההגנה של צה"ל?!
ו. לו כנים אתם שהתורה מגינה, למה מעולם לא הקמת ישיבות בעזה ורמאללה? אתם הרי לא צריכים את צה"ל, התורה מגינה…
ז. למה לנו להאמין שאנטיציונים שמתנגדים בכלל לקיומה של המדינה כל כך משתוקקים לעזור למדינה פתאום באמצעות לימוד התורה?
ח. כמו שלא ניתן לשנות דעות של מוסלמי פנאט שטוף מוח, כנראה שאי אפשר לגמול אתכם מהאמונות הילדותיות שלכם שהמיטו עליכם אסון אחר אסון במשך 2000 שנה. מה שכן, אנחנו התפכחנו. כנראה בקרוב יוחלט למנוע זכויות אזרח בסיסיות מהמשתמטים החרדים. אין זכויות בלי חובות וכדאי שתפנימו את זה. לא טוב לכם? שום בעיה, העולם גדול…
 
תשובת הרב ש. ב. גנוט שליט"א:
 
לאודי היקר
א. לימוד תורה מגן עלינו, על כולנו. לאו דוקא במספר של 16 שעות לימוד. כל מילה של תורה היא פצצה. עוד מילה? עוד פצצה. עוד שעה? עוד הרבה פצצות. זאת האמת. התורה מגינה ומצילה.
 
ב. לימוד התורה קריטי בכל גיל. מגיל 3 ועד 120. כולל בגילאי 18-21. לא היית מוותר על הרמטכ"ל בשעות מסוימות. גם אנחנו לא מוותרים על הלומדים, בכל שעה, בכל גיל.
 
ג. כשהערבים יסתערו על בני ברק עם רובים, ניקח רובים. כי זאת ההשתדלות הטבעית הנחוצה. הרובים לא מהווים סתירה לכך שהנשק הגדול שלנו הוא לימוד התורה. אגב, שים לב שהעיר היחידה בה לא נפלו טילים מאז ומעולם היא בני ברק. מדוע, לדעתך?!
 
ד. אם פצצה לא הצליחה למגר את הטרור. אז לדעתך פצצה אינה טובה? לימוד התורה היא פצצה אמיתית. כי מי שברא את העולם הורה לנו בתורתו, בתורה שבעל פה, ש'תורה מגינה ומצילה'. אם לא הצלחנו בשואה, לא היה זאת כי היו חסרים לנו רובים. היה חסר לנו תורה, מצוות, בין אדם למקום ובין אדם לחברו. אני מכיר מדינה מלאת נשק, טכנולוגיה משוכללת, מוסד מהולל, שב"כ מפואר וחיילים מוצלחים, שקומץ ערבים רצח תוך כמה שעות 1400 אנשים שלה. אתה מכיר את המדינה הזאת?
 
ה. גם אם אתם מוכנים לוותר על לימוד התורה, זה לא אומר שאתם צודקים שהתורה לא מגינה עליכם ועלינו. אם החתול שלי מוכן להפסיק לשתות, זה אומר שהוא לא צריך שתייה? החתול שלי טועה. גם אתם טועים. אך אל דאגה, גם אם החתול שלי לא אוהב לשתות, אמשיך לתת לו מים. נמשיך לשמור עליך בלימוד התורה הקדושה, גם אם אינך מכיר בחשיבותה העליונה. וכן, אנחנו לא מוכנים לוותר על צה"ל, כי התורה מצווה עלינו שיהיו חיילים שיילחמו פיזית, ויהיו חיילי לימוד שיילחמו רוחנית. השילוב הזה מנצח. אגב, לא רוצה להזכיר לך כמה יהודים נרצחו כאן מקום המדינה וצבאה. הרבה הרבה יותר מכל נרצחי כמעט כל הפרעות ביהודים בעולם.
 
ו. אין צורך להכניס בני ישיבות בעזה כדי לנצח אותם. אנחנו יורים את טילי הלימוד שלנו עליהם מבני ברק, אלעד וירושלים.
 
ז. אנחנו מתנגדים לרעיון המדינה החילונית. נלחמים בערכים המעוותים של חלק מאנשיה, אך אוהבים מאד כל יהודי. אנו לא נלחמים בתורתינו למען מדינת ישראל, אלא למען יושבי ארץ ישראל. אחינו כל בית ישראל.
 
ח. נו נו. הרבה לפניך ניסו לחנוק את לומדי התורה, החל מפרעה, ממשיך ברומאים, היוונים, הבבלים, האשורים, הנאצים, הקומוניסטים. כן, הנאצים שנאו את החרדים באופן מיוחד. אבל אנחנו המשכנו לשרוד, ללמוד תורה בכל מצב, ולהמשיך את מורשת היהדות, בה החזיקו אבות אבותיך.
 
ואם יורשה, אולי תתבונן מדוע דווקא אחרי שנה שלמה של מלחמה בהשם ובתורתו, דווקא אחרי הפרעות לתפילת כל נדרי בתל אביב, דווקא אחרי שבית משפט פסק נגד הפרדה יהודית מקובלת בין גברים ונשים, ודווקא במסיבה מסויימת מאד, בה חיללו אלפי יהודים בפרהסיא את השבת והחג, קרתה לנו הצרה הזאת. לא ייתכן שרק נתניהו צריך לעשות חשבון נפש. את חשבון הנפש הפרטי שלי- אני עושה. ומה עם חשבון הנפש שלכם, על רמיסת היהדות, לומדי התורה, השבת, המצוות? נראה לך טבעי ונורמלי שהצבא הישראלי החזק (החזק באמת, ברצינות, לא בציניות), נפל שדוד מול אספסוף ערבי, סתם? ככה? פתאום?