מאמרים

אין לנו על מי להישען - אלא על הקדוש ברוך הוא

על מי להישען?!

הרה"ג רש"ב גנוט שליט"א

נקרא לו מוישה, לאותו יהודי. בימים לו מסתובבים הרבה מוישהל'ך כאלו. הבה ננהל איתם דיאלוג.

משה: הצבא ייכנס לעזה קרקעית ויהרוס אותם. קשה להרוס את כל מנהרות הטרור ולהביס בבת אחת את כל מאות, אולי אלפי, הטרוריסטים שנמצאים שם כבר תקופה ממושכת, אבל שמעתי שהאמריקאים הביאו טילים שחודרים עמוק עמוק לתוך הקרקע. ויש גם משאיות בטון ענקיות, יחסמו להם את כל המנהרות במלט סמיך, המלט נכנס מצד אחד ויוצא מהצד השני, עד שכל המנהרה לא מלאה במלט לא עוזבים אותה. ויש גם לצה"ל את... ואת... וגלנט אומר שיש הרבה הפתעות...

יהודי: ומה יקרה אם חיזבאללה יפתח במלחמה כוללת מהצפון?

משה: צה"ל...

יהודי: כן. אבל יש לחיזבאללה אלפי טילים. ציודו של חיזבאללה חורג לחלוטין מציוד של ארגון טרור קלאסי. הוא מצויד כמו זרוע צבאית של מדינה ריבונית. יש להם נשקים מדויקים נגד כלי שיט, נגד טנקים, נגד כלי טיס, טילים ורקטות משוכללים בטווח שיגור של 250 ק"מ. ידעת את זה?! יש להם טילי סקאד עם טווח של 700 ק"מ. נכון לשנת 2015 יש להם 10 טילים כאלה לפחות. ועוד לא דיברנו על כמויות של טנקים, כלי טיס בלתי מאוישים, הכל מגיע מאיראן ומרוסיה. ועוד לא גמרנו את הרשימה. חיילי החיזבאללה עוברים אימונים והכשרה. על פי הידוע, כ- 3000 חיילי חיזבאללה עברו הכשרה צבאית ואימונים באיראן.

משה: אבל צה"ל...

יהודי: ומה נעשה אם גם איראן תחליט להיכנס לתמונה בצורה גלויה? הצבא האיראני מונה חצי מיליון חיילים ועוד מאה אלף חיילים המשרתים ב"משמרות המהפכה". הצבא האיראני מחומש בנשק מתקדם ביותר, כולל טילים, נשק קונבנציונלי וגם נשק לא קונבנציונלי. רוב הנשק המשוכלל שלהם מגיע מרוסיה, קוריאה הצפונית ורוסיה. איראן היא לא ארגון טרור, היא מעצמה צבאית לכל דבר.

משה: גם לישראל יש...

יהודי: כן... ואז גם הסורים יצטרפו, והח'ותים מתימן. וגם אלפי אלפי פלשתינאים שנמצאים ביהודה ושומרון, ועוד לא דיברנו על ערביי ישראל. זוכר מה קרה לא מזמן במבצע "שומרי החומות"? ערביי ישראל השתוללו, רצחו ושרפו במאות מוקדים ברחבי הארץ, וכשכל זה יקרה בבת אחת, בעזה, בצפון, באיראן, יהודה ושומרון ואולי גם עם ערביי ישראל, מה אז יעשה צה"ל?

משה: אז באמת אתה בא להפחיד אותי?

יהודי: מי שמאמין בהקב"ה- לא מפחד. חז"ל אומרים שרק החוטא- מפחד. יש לו כנראה חטאים ולכן הוא מפחד.

משה: אז מה אתה רוצה, חוץ מלהפחיד?

יהודי: לתת לך את התמונה הכוללת, כדי שתבין שאין לצה"ל שום אפשרות מעשית וצבאית לנצח בכל כך הרבה חזיתות. ומי יכול להציל אותנו? בזכות מי תצליח הכבשה הכחושה לשרוד בין שבעים זאבים?

משה: רק הקב"ה!!!!

יהודי: בדיוק...