מאמרים

דבר החסידות – פרשת תולדות (כינוס השלוחים)

ב"ה

דבר החסידות – פרשת תולדות  (כינוס השלוחים)

 

ד"ש מ'כינוס השלוחים'

השבוע חזרתי מכינוס בניו-יורק, שבו התאספו אלפי שליחי הרבי מכל רחבי תבל וקראתי את בקשות תושבי השכונה בציונו הקדוש. במהלך הכינוס שהיתי בבית מארחי הרב ברוך ושרה וילהלם, ושם שמעתי את הסיפור דלהלן מהרב נחמיה וילהלם, בית חב"ד תאילנד, שאותו שמע מבעל המעשה:

ביקנעם גר רופא בשם אליעזר טנחילביץ' ולו בן ובת שנולדו עם המחלה הגנטית סיסטיק-פיברוזיס. במשך שנים חיו הילדים בקשיים גדולים; הם סבלו מתפקודי ריאות לקויים ביותר ונזקקו לטיפול וכדורים פעמיים ביום. למרות זאת גידלו אותם ההורים במסירות גדולה אולם כולם הבינו שהם חיים על זמן שאול ובמצב כזה לא שורדים לאורך ימים.

בצר לו פנה ד"ר אליעזר לשליח הרבי ביקנעם הרב נועם דקל, וזה העתיר בעדם בציונו הקדוש של הרבי, בסופו של דבר נסע גם האב בעצמו ושפך את צקון לבו באהל הקדוש.

לפני כחצי שנה קרה הנס! ב-2 ביולי 2015 התגלתה תרופה חדשה לסיסטיק-פיברוזיס שמחליפה את כל הטיפול והכדורים ונותנת למטופלים תוחלת חיים איכותית. אולם בבדיקות שערכו התגלה שתרופה זו מתאימה ל-8 חולים בארץ בלבד אבל, 2 מתוך החולים הם ילדיו של ד"ר טנחילביץ'!

ואמנם עלות התרופה מאוד גבוהה (110,000 ש"ח לילד לשנה) אבל תוך שבועות ספורים התבשרו הזוג טנחילביץ' שהיא נכנסה לסל התרופות. אולם, ההפתעה הגדולה ציפתה להם כאשר התברר שם התרופה והיא DX770. אז קיבלו רמז ברור, שהנס הגיע היישר מאת הרבי, שכתובת בית מדרשו היא כידוע 770 איסטרן פארקווי! השבוע, שב ד"ר אליעזר לרבי להודות על הנס.

חודש טוב! חודש של ישועות ונחמות וגאולה שלמה ונאמר אמן.

 

שבת שלום!