אקטואליה

ענייני דיומא - משיחות הרבי מליובאוויטש זי"ע

ב"ה

 

ענייני דיומא - משיחות הרבי מליובאוויטש זי"ע 

מובא ע"י הרב אברהם חיים זילבר שליט"א, צפת 

 

לזכות כל בנ"י ובפרט היושבים באה"ק, שיקויים בהם הכתוב בפרשתנו "ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד . . וחרב לא תעבור בארצכם" עד "ואולך אתכם קוממיות" בגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש.

וכאן המקום להעיר ולהזכיר את דברי כ"ק אדמו"ר מימי מלחמת המפרץ (לשלמות השיחות יש לעיין במקור, כולל הערות ומ"מ בתחתית העמוד שלא הועתקו במסגרת זו):

בזמנים אלה שהאומות מתגרות זו בזו, כשיש לבנ"י הבטחה מיוחדת מהקב"ה "בני אל תתיראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם", נוסף לריבוי ההבטחות בתורה ש"לא ינום ולא יישן שומר ישראל", ו"עמו אנכי בצרה", ו"פדה אלקים את ישראל מכל צרותיו" (ורק אח"כ "והוא יפדה את ישראל מכל עוונותיו") וכו' וכו' –

דבר ברור ש"לא ינום ולא יישן שומר ישראל" בכל מקום בעולם שבו נמצאים יהודים, גם בחוץ לארץ.

ועאכו"כ בארץ הקודש, שנקראת בתורתנו הקדושה והאמיתית "ארץ אשר גו' תמיד עיני ה' אלקיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה".

. . . וכאמור, הקב"ה מודיע ומכריז לישראל בכל מקום שהם ועאכו"כ בארץ הקודש: "בני אל תתיראו".

(משיחת ש"פ וארא, מבה"ח שבט ה'תנש"א. נד' בתו"מ התוועדויות תנש"א ח"ב עמ' 174)

ובשיחה נוספת:

המאורעות דימים האחרונים בהענין ד"מלכיות מתגרות זו בזו" מדגישים שנמצאים בסמיכות ממש להגאולה, כמבואר במדרשי חז"ל שענין זה הוא מסימני הגאולה.

ובלשון המדרש (יל"ש ישעי' רמז תצט) "שנה שמלך המשיח נגלה בו . . מלך פרס מתגרה במלך ערבי . . וכל אומות העולם מתרעשין ומתבהלין . . ואומר להם (הקב"ה לישראל) בני אל תתיראו, כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם . . הגיע זמן גאולתכם".

ופשוט, שמאורעות אלה לא יפגעו כלל וכלל בבנ"י, שהם בבת עינו של הקב"ה, "הנוגע בכם כנוגע בבבת עינו" . . כולל ובמיוחד בנוגע לבנ"י הדרים בארצנו הקדושה, שכיון שהיא "ארץ אשר ה' אלקיך דורש אותה (שימת לב מיוחדת) תמיד עיני ה' אלקיך בה (ומוסיף ומפרט) מרשית השנה ועד אחרית שנה" (מתחילתה ועד סופה בשוה), הרי היא המקום הבטוח ביותר.

ובנוגע לפעולותיהם של שונאי ישראל שמנסים לפגוע ח"ו – אין בהם ממש, ולא יעלה הדבר בידם, כיון ש"לא ינום ולא יישן שומר ישראל" . .

השייכות דמאורעות אלה לבנ"י היא – הידיעה ש"הגיע זמן גאולתכם", שלכן, עמדו הכן כולכם לקבלת פני משיח צדקנו, כולל ובמיוחד ע"י ההוספה בעניני תומ"צ, אשר, ע"י מצוה אחת, הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות, וגרם לו ולהם תשועה והצלה".

(משיחת ש"פ בא, ד' שבט ה'תנש"א. נד' בתו"מ התוועדויות תנש"א ח"ב עמ' 189)

v v v