ברכות, סגולות ובקשות

תְּפִילַת רַבֵּינוּ הַ"אוֹר-הַחַיִּים" הַקדוש עַל גָּלוּת הַשְּׁכִינָה

תְּפִילַת רַבֵּינוּ הַ"אוֹר-הַחַיִּים" הַקדוש עַל גָּלוּת הַשְּׁכִינָה
 
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ, אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ אֱלֹקֵינוּ, יְדִידוּת אוֹר נַפְשֵׁנוּ רוּחֵנוּ וְנִשְׁמָתֵנוּ, 
לְמַעַן בְּרִיתְךָ אֲשֶׁר כָּרַתָּ לִשְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה מִידוֹת שֶׁאֵינָן חוֹזְרוֹת רֵיקָם לְעוֹלָם מִלְּפָנֶיךָ.  
זְכוֹר אַהֲבָתֵנוּ וְחִבָּתֵינוּ, וְתָשִׁיב שְׁכִינָתְךָ לְבֵית קָדְשֵׁנוּ, וְתַחֲזוֹר לְהִשְׁתַּעֲשֵׁעַ בָּנוּ כִּימֵי קֶדֶם.  
כִּי קָשָׁה פְרֵידָתְךָ מִמֶּנּוּ כִּפְרִידַת נַפְשֵׁנוּ מִגּוּפֵנוּ. 
הָמוּ מֵעֵינוּ וְכָלְתָה נַפְשֵׁנוּ אֶל גְּאוּלַת שְׁכִינָתְךָ וְאֶל מְעוֹן קָדְשְׁךָ, וְלִרְצוֹנְךָ ה' נִכְסָפְנוּ.  
הִנְּנוּ בּוֹכִים וּמִתְחַנְּנִים לְפָנֶיךָ ה' אָב הָרַחֲמָן עַל גָּלוּת הַשְּׁכִינָה. 
הוֹשִׁיעָה ה' שְׁכִינָתְךָ, וְדַבֵּק נַפְשֵׁנוּ בְּאַהֲבָתְךָ הַנְּעִימָה וְהָעֲרֵיבָה עַל נַפְשֵׁנוּ רוּחֵנוּ וְנִשְׁמָתֵנוּ. 
וְיֵעוֹל מַלְכֵּנוּ בְּהֵיכָלֵיהּ, אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.

תפילה למען השבת

תפילה למען השבת
מאת הרב הורביץ שליט"א
 
"יהי רצון מלפני אבינו שבשמים 
שתרחם עלינו ועל פליטתנו 
שתערה רוח טהרה עלינו ועל כל כלל ישראל 
לשמור על שבת קדשנו בכל גבולנו. 
ובזכות כינוס זה יתקרב כל אחד ואחד כפי מעלתו ודרגתו. 
והקדוש ברוך הוא יתן פה ולשון 
להשפיע על אלו שנתרחקו משולחן גבוה 
ליהנות ממתנה טובה ושבת שמה. 
והנחילנו באהבה וברצון שבת קדשך 
ותחיש לגאלנו כמובטח לנו מדברי חכמינו זכרונם לברכה 
'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין'. 
עשה למען שמך. 
עשה למען תורתך. 
עשה למען קדושתך 
ולמען קדושת שבת קדשך". 
 

תפילה לאחדות ישראל

תפילה לאחדות ישראל
 
הריני מקבל עלי מצות עשה של ואהבת לרעך כמוך, והריני אוהב כל אחד מבי ישראל כנפשי ומאודי, והריני מקבל עלי מצות עשה של התשובה, כמו שנאמר: ושבת עד ה' אלקיך ושמעת בקולו.
 
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת, לְדָוִד: שָׂמַחְתִּי, בְּאֹמְרִים לִי--    בֵּית ה' נֵלֵךְ: עֹמְדוֹת, הָיוּ רַגְלֵינוּ--    בִּשְׁעָרַיִךְ, יְרוּשָׁלִָם:
יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה--    כְּעִיר, שֶׁחֻבְּרָה-לָּהּ יַחְדָּו: שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים, שִׁבְטֵי-יָ-הּ--עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל:    לְהֹדוֹת, לְשֵׁם ה':
כִּי שָׁמָּה, יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט:    כִּסְאוֹת, לְבֵית דָּוִד: שַׁאֲלוּ, שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם;    יִשְׁלָיוּ, אֹהֲבָיִךְ:
יְהִי-שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ;    שַׁלְוָה, בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ: לְמַעַן, אַחַי וְרֵעָי--    אֲדַבְּרָה-נָּא שָׁלוֹם בָּךְ: לְמַעַן, בֵּית-ה' אֱלֹקינוּ--    אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ.
 
אנא הא-ל אב הרחמן, גדול העצה ורב העליליה, תקננו בעצה טובה מלפניך, למען נלך בדרך טובים, וארחות צדיקים נשמור, ונעשה הטוב והישר בעיני אלקים ואדם. ונהיה שלמים במידות ובדעות, ובכל מיני שלמות, ולא תצא תקלה מתחת ידינו, ולא שום דבר שאינו מתוקן. ולא יתגלגל חובה על ידינו, ונמצא חן ושכל טוב בעיני אלקים ואדם.
 
יהי רצון מלפניך, ה' אלקינו ואלקי אבותינו, שתיטע בינינו אהבה ואחוה שלום ורעות, ותסלק שנאת חינם מבינינו, ותסיר מתוכינו קנאה ושנאה ותחרות, ולא תעלה קנאתנו על לב אדם, ולא קנאת אדם תעלה על לבנו, ויהיו כל עמך ישראל כולם, בלב אחד כאיש אחד ובאחדות אחת, מחוברים יחד, חברים, ולא ימצא איש שיוצא מן השורה ועושה שלא כהוגן חס ושלום, ומבקש לעשות מחלוקת, וגם לא ימצא עזר כנגדו שיהיו מחזיקים במחלוקת חס ושלום, אלא יהיו כל עמך ישראל סבלנים, דנים לכף זכות, אוהבי שלום, ומבקשי שלום, ורודפי שלום, ומרבים שלום בעולם, כמידתו של אהרון הכהן שהיה אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה, ויקוים בנו מקרא שכתוב, (ויאמר שלוש פעמים הפסוק) ואמרתם כה לחי, ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום: ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום
 
ובכן, יהי רצון מלפניך, ה' אלקינו ואלקי אבותינו, שתיטע בלב עמך ישראל מידת הרחמנות, ויהיו גומלי חסדים זה עם זה, ומרחמים זה על זה כרחם אב על בנים, ואיש את אחיו יעזורו, בנפשם וגופם וממונם, בלב שלם ונפש חפצה. ותתן לנו נדיבות לב, ותפתח לנו שערי ותרנות למען נעשה צדקה וגמילות חסדים, ונחזיק ביד לומדי התורה, ונקים מצוותיך כתיקונן, כדמבעי לן למיעבד ברצון טוב, וכל אשר נעשה, הוא לנחת רוח לפני כסא כבודך אמן כן יהי רצון:
 
והרי אנחנו מוסרים מודעה לפני קודשא בריך הוא ושכינתיה, עילת העילות וסיבת הסיבות, שאם יעלה על ליבנו איזו מחשבה זרה ופגומה, או איזה תרעומת על הזולת, או איזו טענה על מעשיו, אנחנו מבטלים הכל, כי הכל מצד היצר הרע, והננו מגלים דעתינו שאנחנו מאמינים בלב שלם שהכל הוא מאיתו יתברך, ואין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה. וכל אדם מישראל חשוב ויקר, והוא חלק אלוק ממעל, וכל פעולה או מעשה של כל אחד מישראל, מלאה בכוונות טובות וברצונות נפלאים, שחשובות וחביבות מאוד לפני אבינו שבשמים, וכל יהודי, הוא עולם בפני עצמו. וכמו שאמרו רבותינו, קודשא בריך הוא ואורייתא וישראל, חד הוא, וכל ישראל ערבים זה לזה וכגוף אחד חשיבי.
 
יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך, ה' צורי וגואלי
 

תפילה למען חיילי צה"ל

לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: יַעַנְךָ יְיָ בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב: יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ: יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה: יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא: נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְיָ כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ: עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְיָ מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ: אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְיָ אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר: הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד: יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ: 

יֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן: אֹמַר לַיְיָ מַחְסִי וּמְצוּדָתִי אֱלֹהַי אֶבְטַח בּוֹ: כִּי הוּא יַצִּילְךָ מִפַּח יָקוּשׁ מִדֶּבֶר הַוּוֹת: בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ: לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם: מִדֶּבֶר בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ מִקֶּטֶב יָשׁוּד צָהֳרָיִם: יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ: רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה: כִּי אַתָּה יְיָ מַחְסִי עֶלְיוֹן שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ: לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ: כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ: עַל כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ פֶּן תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ: עַל שַׁחַל וָפֶתֶן תִּדְרֹךְ תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין: כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ אֲשַׂגְּבֵהוּ כִּי יָדַע שְׁמִי: יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ: אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי: 
 
שִׁיר מִזְמוֹר לְאָסָף: אֱלֹהִים אַל דֳּמִי לָךְ אַל תֶּחֱרַשׁ וְאַל תִּשְׁקֹט אֵל: כִּי הִנֵּה אוֹיְבֶיךָ יֶהֱמָיוּן וּמְשַׂנְאֶיךָ נָשְׂאוּ רֹאשׁ: עַל עַמְּךָ יַעֲרִימוּ סוֹד וְיִתְיָעֲצוּ עַל צְפוּנֶיךָ: אָמְרוּ לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד: כִּי נוֹעֲצוּ לֵב יַחְדָּו עָלֶיךָ בְּרִית יִכְרֹתוּ: אָהֳלֵי אֱדוֹם וְיִשְׁמְעֵאלִים מוֹאָב וְהַגְרִים: גְּבָל וְעַמּוֹן וַעֲמָלֵק פְּלֶשֶׁת עִם יֹשְׁבֵי צוֹר: גַּם אַשּׁוּר נִלְוָה עִמָּם הָיוּ זְרוֹעַ לִבְנֵי לוֹט סֶלָה: עֲשֵׂה לָהֶם כְּמִדְיָן כְּסִיסְרָא כְיָבִין בְּנַחַל קִישׁוֹן: נִשְׁמְדוּ בְעֵין דֹּאר הָיוּ דֹּמֶן לָאֲדָמָה: שִׁיתֵמוֹ נְדִיבֵמוֹ כְּעֹרֵב וְכִזְאֵב וּכְזֶבַח וּכְצַלְמֻנָּע כָּל נְסִיכֵמוֹ: אֲשֶׁר אָמְרוּ נִירֲשָׁה לָּנוּ אֵת נְאוֹת אֱלֹהִים: אֱלֹהַי שִׁיתֵמוֹ כַגַּלְגַּל כְּקַשׁ לִפְנֵי רוּחַ: כְּאֵשׁ תִּבְעַר יָעַר וּכְלֶהָבָה תְּלַהֵט הָרִים: כֵּן תִּרְדְּפֵם בְּסַעֲרֶךָ וּבְסוּפָתְךָ תְבַהֲלֵם: מַלֵּא פְנֵיהֶם קָלוֹן וִיבַקְשׁוּ שִׁמְךָ יְיָ: יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ עֲדֵי עַד וְיַחְפְּרוּ וְיֹאבֵדוּ: וְיֵדְעוּכִּי אַתָּה שִׁמְךָ יְיָ לְבַדֶּךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ: 
 
שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יְיָ עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: יְיָ שֹׁמְרֶךָ יְיָ צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְיָ: אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד: כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: קִוִּיתִי יְיָ קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְיָ כִּי עִם יְיָ הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו: 
 
מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה: קוֹלִי אֶל יְיָ אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְיָ אֶתְחַנָּן: אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד: בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי: הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי: זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְיָ אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים: הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי: הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי: 
 
מִי אֵל כָּמוֹךָ נֹשֵׂא עָוֹן וְעֹבֵר עַל פֶּשַׁע לִשְׁאֵרִית נַחֲלָתוֹ לֹא הֶחֱזִיק לָעַד אַפּוֹ כִּי חָפֵץ חֶסֶד הוּא: יָשׁוּב יְרַחֲמֵנוּ יִכְבֹּשׁ עֲוֹנֹתֵינוּ וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם כָּל חַטֹּאותָם: תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב חֶסֶד לְאַבְרָהָם אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לַאֲבֹתֵינוּ מִימֵי קֶדֶם: 
 
וַיִּסָּעוּ וַיְהִי חִתַּת אֱלֹהִים עַל הֶעָרִים אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיהֶם וְלֹא רָדְפוּ אַחֲרֵי בְּנֵי יַעֲקֹב: 
 
אנא יְיָ אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת: זְכֹר לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיִשְׂרָאֵל עֲבָדֶיךָ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לָהֶם בָּךְ וַתְּדַבֵּר אֲלֵהֶם אַרְבֶּה אֶת זַרְעֲכֶם כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמָיִם וְכָל הָאָרֶץ הַזֹּאת אֲשֶׁר אָמַרְתִּי אֶתֵּן לְזַרְעֲכֶם וְנָחֲלוּ לְעֹלָם וכתיב: וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב וְאַף אֶת בְּרִיתִי יִצְחָק וְאַף אֶת בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּר: 

ועשה למען רחמך וחסדך, ובזכות פרקי תהילים והפסוקים אשר קראתי, תשמור נא יְיָ אלוהינו מעתה ועד עולם את כל חיילי צבא הגנה לישראל, בכול מקום שהם מכול צר ואויב ומזיק ומכול מקרים רעים, וכול היועץ עליהם ועל עמך בית ישראל עצה שאינה טובה ומחשבה שאינה טובה הָפֵר עֲצָתָם וקלקל מחשבותם: יִהְיוּ כְּמוֹץ לִפְנֵי רוּחַ וּמַלְאַךְ יְיָ דּוֹחֶה, תִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד בִּגְדֹל זְרוֹעֲךָ יִדְּמוּ כָּאָבֶן. 

ובעבור שמך אֵל שַׁדַּי בטל מעליהם כל משׂטנים ומקטרגים והצילם משעות קשות ורעות המתרגשות ובאות לעולם. וקיים בהם: לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בִּפְנֵיכֶם פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן יְיָ אֱלֹהֵיכֶם עַלפְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם: וכן: כִּי יְיָ אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם. 

להתפלל על חייל יוסיף: 

וכן יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוהֵינוּ וֵאלוהֵי אֲבותֵינוּ אֵל שַׁדַּי אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה שתתמלא ברחמים על החייל פב"פ ותשגיח עליו בעֵין חמלתך ותשמרהו ותצליהו מכול צרה וצוקה ומכול נגע ומחלה וקיים בו:כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ: יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם וכן: יְבָרֶכְךָ יְיָ וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם: וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם. 

ותבטל מעלינו ומעל כל עמך בית ישראל כל גזרות קשות ורעות, ותחיש את גאולתנו ברחמים וברצון אמן ואמן כן יהי רצון. אַשְׁרֶיךָ יִשְׂרָאֵל מִי כָמוֹךָ עַם נוֹשַׁע בַּיְיָ מָגֵן עֶזְרֶךָ וַאֲשֶׁר חֶרֶב גַּאֲוָתֶךָ וְיִכָּחֲשׁוּ אֹיְבֶיךָ לָךְ וְאַתָּה עַל בָּמוֹתֵימוֹ תִדְרֹךְ: 
יְיָ צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְׂגָּב לָנוּ אֱלֹהי יַעֲקֹב סֶלָה: יְיָ צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ: יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ: יִהְי לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.

תפילה למען עם ישראל - חולקה בכותל המערבי

תפילה למען עם ישראל - חולקה בכותל המערבי
 
יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו 
שתתמלא ברחמים על כל עמך ישראל, 
ותצילנו מיד כל אויבנו ושונאינו ומבקשי רעתנו, 
הפר עצתם וקלקל מחשבותם, ולא תעשינה  ידיהם תושיה, 
כמו שנאמר, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו א-ל, 
ה' הפיר עצת גויים הניא מחשבות עמים.
חרבם תבוא בליבם וקשתותם תשברה, 
 
ותבטל מעלינו מעל כל עמך ישראל בכל מקום שהם 
כל גזרות קשות ורעות ותקרע רוע גזר דיננו 
ותגזור עלינו ועל כל עמך גזירות טובות ישועות ונחמות
קומה עזרתה לנו ופדנו למען חסדיך.
 
אנא ה' שמור והגן עלינו ועל כל אחינו בני ישראל הנמצאים בצבא
ויצליחו במלחמתם נגד אויבנו ומבקשי רעתנו. ילכו לשלום ויחזרו לשלום.
ותצילנו מכל צרה וצוקה, יגון ואנחה ומכל מיני פורענויות ותאונות דרכים. 
ושלח רפואה שלמה לכל חולי עמך ישראל, 
ונזכה לבנין בית מקדשנו בתפארתו במהרה וברחמים ושמע קול תחינתנו, 
כי א-ל שומע תפילות ותחנונים אתה.
ברוך שומע תפילה.

תפילה לשלום חיילי צה"ל

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבותֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקב 
הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל, 
הָעומְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלהֵינוּ 
מִגְּבוּל הַלְּבָנון וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם 
וּמִן הַיָּם הַגָּדול עַד לְבוא הָעֲרָבָה בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם. 
יִתֵּן ה' אֶת אויְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם. 
הַקָּדושׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל נֶגַע וּמַחְלָה 
וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. 
יַדְבֵּר שׂונְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם וִיעַטְרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחון. 
וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: 
כִּי ה' אֱלהֵיכֶם הַהלֵךְ עִמָּכֶם לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם איבֵיכֶם לְהושִׁיעַ אֶתְכֶם: וְנאמַר אָמֵן

סגולה להפרת עצה אויבנו

במענה לשאלת גבאי ביהכנ"ס במודיעין עילית לאור המצב הקשה השורר בארצינו והסכנות המרחפות, הורה הגר"י רצאבי לומר "סדר הפרת עצה" המיוסד ע"י רבינו שלום שבזי זיע"א, המקובל בידינו מאבותינו הקדושים כמסוגל לעורר רחמי שמים להפר ולבטל עצת אויבנו ומבקשי רעתינו.
 
הרב אמר כי מצווה לפרסם את העניין, וכל מי שיכול יפעל שיאמרו זאת בקהילתו [ובתנאי שלא תתעכב התפילה לאחר השקיעה, ח"ו].
 
 
יש לומר ע"פ הסדר כדלהלן: במנחת התענית [שאז כידוע מתקבצים רבים] לאחר קריאת התורה בעוד הס"ת מונח על התיבה, לפתוח את ארון הקודש, ולומר בכוונה את נוסח הפרת עצה המצ"ב כאן, כמו"כ בעת אמירת פסוק עוצו עצה וכו' ראוי לתקוע בשופרות.
 
ביאור נוסח התפילה מאת הגאון הרב יצחק רצאבי [מוצש"ק כי תבוא ה'תשע"ב]:
 
"התבוננתי בעניין נוסח התפילה להפרת עצה, המיוסד על ידי רבינו שלום שבזי זיע"א, בשם עשר, חמש, שש, חמש, תופר עצת כל אויבינו וצרינו ושונאינו. זהו נוסח שאמרו כאשר אויבינו, בתימן וגם בא"י, היו ח"ו מתייעצים עצות רעות על ישראל.
 
תמיד לא ירדתי לסוף העניין, מה זאת אומרת 'בשם עשר, חמש, שש, חמש'? מה העניין במספרים האלו? אמנם ברור לכל שזהו שם המפורש, שם הוי"ה ב"ה, אבל מה העניין להגיד זאת במספרים? תגיד בשם יו"ד, מה זה 'בשם עשר'?! לא עמדתי על סוד תפילה זו, והדבר היה ממש לפלא בעיני, כי לא מצאנו דבר כזה בשום מקום. אבל ב"ה, השבוע זכיתי להבין זאת. יש כאלה אומרים 'בשם עשר, בשם חמש, בשם שש, בשם חמש', אבל עוד מעט תבינו שזה לא יכול להיות, הדבר צריך להיות דווקא 'בשם עשר, חמש, שש, חמש', כי זהו דבר אחד.
 
סוד העניין הוא, שהפסוק שאנו אומרים מיד אח"כ, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל, הוא בגימטריא א'תתס"ז, אלף שמונה מאות ששים ושבע. והמלים 'עשר, חמש, שש, חמש', הם אותו הגימטריא. כלומר, הסגולה של השם, ביחד עם הפסוק עוצו עצה וגו', שני דברים אלו פועלים יחד. אבל הגימטריא היא עם הכולל. דהיינו בשם עשר חמש שש חמש, בתוספת אחד, אל יחיד ומיוחד. עם האחד, זה עולה לאותו חשבון של פסוק עוצו עצה.
 
אם כן, צריכים לכוון בזה. חושבני שזה מאיר עיניים, נפלא. כי כעת מובן למה אומרים בשם עשר, משום שזהו שורש העניין".

תפילה ובקשה מאת רבי מאיר מאפטא

כ"ה בתמוז הוא יום פטירתו של רבי מאיר מאפטא. בהקדמה לספרו הוא מביא נוסח של תפילה ובקשה שבעל התפארת שלמה מראדומסק זצ"ל אמר שהוא סגולה נוראה לפרנסה ולהצלחה. הוא עצמו נהג לאומרה מדי בוקר וערב, אבל רבים נוהגים לאומרה לפחות ביום פטירתו. וזה נוסח הבקשה:
 
ריבון העולמים, ידעתי כי הנני בידך לבד כחומר ביד היוצר.
ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיענו ולתמוך נפשי, מבלעדי עוזך ועזרתך אין עזרה וישועה.
ואם חלילה יחפצו כולם להרע אז אתה בחמלתך תשים עיניך עלי ותשקיף עלי לטובה ממעון קודשך.
הנה חבלים נפלה לי בנעימים, וישועתי באה, ועזרתי תגלה.

לכן עזרני ריבון העולמים להיות עיני פתוחות לראות תמיד אמיתות הדבר הזה,
ויהי תקוע וקבוע אמונתך בלבי בכל עת לבל אסור לא בדיבור ולא במעשה ולא במחשבה לעבוד זולתך חלילה, כי אם תרדוף נפשי רצונך הטוב באמת,
גם עזרני לבל ימוש מרעיוני ומלכי גדולתך וגבורותיך והופעת חיותך בכל רגע, וקוטן ערכי בין מעשיך, 
ומה נחשב אני בין יצוריך, וכאין אני נגד ברואיך אם גם הייתי נקי מכל חטא, ומה גם כי עוונותי רבו למעלה ראש נקלתי מכל ברואיך כי הם עושים רצונך אשר לכך נוצרו ואני בגובה לבי מתועב בעיניך.
ועזרני להיות מידת הכנעה ושפלות רוח דבוק בלבי וברעיוני בכל עת ובכל רגע, ותהיה יראתך על פני לבלתי אחטא, וישמח לבי תמיד בכך אשר בראתני לכבודך, 

ואהבתי תבער בקרבי ומחכמתך תאציל עלי להיות נגד עיני גדולתך וגבורתך ומיעוט ערכי וחסרון בינתי, 
ולא יגבה לבי, ולא ארדוף אחר הכבוד וגדולה ועושר כי אם תכסוף נפשי לעשות רצונך הישר בעיניך, 
ואהיה מוכן בכל רגע למסור נפשי רוחי ונשמתי וגופי ומאודי על קדושת שמך, 

והסר כל המסכים המבדילים ביני לבינך והחזירני בתשובה שלמה לפניך. 
ויונעם לי כל אשר תעשה עימדי ולא יבלבלני שום עניין מעבודתך האמיתית, 
ולא תעלה קנאת אדם עלי ולא קנאתי על אחרים, ולא אתאוה לשום דבר זולת רצונך, 
והורינו דרך חוקיך לעבדך בלב נבר וזך ובשמחה ורוח נמוכה ובאהבת עמך ישראל, 

ויתקדש שמך על ידי ועל ידי זרעי וזרע זרעי עד כל הדורות ולא ימצא פסול בנו חלילה, 
ונינצל מחילול השם, ונזכה לעסוק בתורתך לשמה בתמידות מתוך הרחבה, בתשובה ובדעת ובשמחה ולב טהור,
ונשמר מכל חטא ומכל עוון, ונשמח בדברי תורתך ובמצוותיך לעולם ועד, 
ונזכה לתקן את אשר העוינו ולא נבוש בעולם הזה ולא ניכלם לעולם הבא 

אמן כן יהי רצון 

תפילה לזמן מלחמה, עפ"י החיד"א זצוק"ל זיע"א:

תפילה לזמן מלחמה, עפ"י החיד"א זצוק"ל זיע"א:

יאמר תחילה את כל ספר התהלים ולאחר מכן:

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלוֹקֵינוּ וֵאלוֹקֵי אֲבֹתֵינוּ. 
שֶׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים עָלֵינוּ וְעַל יוֹשְׁבֵי הָעִיר הַזּוּ וְכָל גְּבוּלָהּ. 
וְתַצִּילֵנוּ מִמִּלְחָמָה וּמִמָּצוֹר וּמִשְּׁבִי וּמִבִּיזָּה. 
וְתַרְחִיק גֵּייסוֹת הָאוֹיְבִים מִכָּל גְּבוּל אַרְצֵנוּ. 
לֹא יְקַדְּמוּ עַל אַרְצֵנוּ מָגֵן. 
וְלֹא יִשְׁפְּכוּ עָלֶיהָ סוֹלְלָה. 

וְהָאוֹיְבִים אֲשֶׁר בְּקִרְבֵּנוּ תַּכְנִיעֵם וְתַשְׁפִּילֵם וְתָפֵר עֲצָתָם. 
וְתַצִּילֵנוּ מִכָּל אוֹיֵב וְאוֹרֵב וְשׁוֹלֵל וּבוֹזֵז. 
תִּפּוֹל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד (יכוון בשם: תעאו). 

וְכָל צִדְקוֹת יִשְרָאֵל וְתַלְמוּד תּוֹרָה אֲשֶׁר עָשֹוּ וְלָמְדוּ 
בְּעִירֵנוּ וּבַעֲיָירוֹת אֲשֶׁר בִּגְבוּלֵנוּ יִזָּכְרוּ לִפְנֵי כִסֵּא רַחֲמֶיךָ. 
וּתְבַטֵּל מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל יִשְרָאֵל אֲשֶׁר בְּעִיר זוּ (פלונית),
כָּל גְּזֵירוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת (יכוון בשם: קרע שטן). 
וְתָחוֹן עָלֵינוּ וַעֲלֵיהֶם מֵאוֹצַר מַתְּנַת חִנָּם כְּכָל צִדְקוֹתֶיךָ. 
וְתַצִּילֵנוּ מִכָּל רָעָב וְיוֹקֶר הַשְּׁעָרִים. 

אֵ-ל מָלֵא רַחֲמִים 
תֵּן שָׁלוֹם בָּאָרֶץ תֵּן שָׁלוֹם בַּמַּלְכֻיּוֹת וּשְׂרָרוֹת. וּבְצֵל כְּנָפֶיךָ תַּסְתִּירֵנוּ 
בִּזְכוּת אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם אִיש הַחֶסֶד. 
וּבִזְכוּת יִצְחָק אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם אָזוּר בִּגְבוּרָה. 
וּבִזְכוּת יַעֲקֹב אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם כְּלִיל תִּפְאֶרֶת. 
וּבִזְכוּת משֶׁה רַעְיָא מְהֵימְנָא אָחוּז בְּנֵצַח. 
וּבִזְכוּת אַהֲרֹן כַּהֲנָא רַבָּא אָחוּז בְּהוֹד. 
וּבִזְכוּת יוֹסֵף הַצַּדִּיק אָחוּז בִּיסוֹד. 
וּבִזְכוּת דָּוִד הַמֶּלֶךְ עָלָיו הַשָּׁלוֹם אָחוּז בְּמַלְכוּת. 

עָזְרֵנוּ אֱלוֹהֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ 
וְהַצִּילֵנוּ וְכַפֵּר עַל חַטֹּאתֵינוּ לְמַעַן שְׁמֶךָ. 
רַחוּם חַנּוּן שׁוֹמֵר תּוֹמֵךְ מַצִּיל יָשָׁר פּוֹדֶה (יכוון בשם: רחש תמיף). 
הַצִּילֵנוּ מִכָּל צָרָה וטִרוֹף וּבִלְבּוּל. 
עֲשֵה לְמַעַן שְׁמֶךָ: עֲשֵה לְמַעַן יְמִינֶךָ: עֲשֵה לְמַעַן תּוֹרָתֶךָ: עֲשֵה לְמַעַן קְדֻשָּׁתֶךָ: 
עֲשֵה לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶךָ: הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי. 
יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגוֹאֲלִי: