סיפורים לכבוד שבת

רבי ראובן מוקיר שבת

מתוך: עלון ארצי לכבוד שבת, מספר 3

אם תראו אותו לא תאמינו שהוא הוא האיש העומד מאחורי כל המהפכה הגדולה. הוא החל בה, הוא עמל למענה בכל רמ"ח איבריו, והוא שהדליק את הלפיד המאיר היום לעשרות ומאות אלפי בני אדם בארץ ובעולם.

הוא זרע את הזרעים שמהם נבטה מהפכת השבת שעליה הוכרז בכנס ההיסטורי.

כל יהודי נולד וחי בעולמו של בורא העולם עם נסיונות והתמודדויות, כל אחד ואחת מאיתנו חווה ניסיונות רבים בכל רגע נתון במהלך חייו. הנסיונות המצויים על כל צעד ושעל הם חלק בלתי נפרד מהמתכונת שהועיד הבורא לאדם בחייו. האדם הורד לעולם הזה כדי לעבוד את בוראו, לקיים מצוות ולעמוד בהצלחה בניסיונות.

ישנם המצליחים יותר ויש שפחות בהתמודדות הזאת שבסופו של דבר מחזקת ומגדלת את האדם. לכל אחד מוענקת הזכות והחובה להתמודד עם אתגרים, שעבורו הינם בעלי משמעות. אך ברור שבהתבוננות על אנשים שקיבלו לידיהם את האתגרים הגדולים ומתמודדים עמם בהצלחה מדהימה - נוכל כולנו לקבל חיזוק של ממש בהתמודדות הניצבת לפתחנו שלנו.

על ר' ראובן מוקיר שבת שמעתם?

יהודי יקר המתנהל ממקום למקום כשהוא מוגבל בתנועתו, אך 'טס' ממש בעשייתו העצומה, למען השבת בעיקר.

נושא השבת בוער בעצמותיו של ר' ראובן, מדריך את מנוחתו. הוא מקדיש שעות, ימים וחודשים למען השבת כשכל העת נשמעת מפיו התביעה העצמית "מה אפשר עוד לעשות למען השבת". נדמה שכולנו יכולים ללמוד מר' ראובן כיצד ניתן להצליח ולהגיע להישגים מדהימים למען מטרות נעלות וגבוהות במיוחד, להתמודד עם קשיים ולעמוד מולם בעוז כדי להשיג ולכבוש עוד מטרה ועוד יעד מקודשים.

לבטח הזדמן לרבים מכם לראות במקומות רבים בארץ את השלט הצהוב מאיר העיניים ועליו הכיתוב "שמור את יום השבת לקדשו". זוהי רק אחת מיוזמותיו הברוכות של ר' ראובן שיחי'.

(ניתן להשיג את השלט במלכות דויד, רח' השומר 74 בני ברק, ימים א-ה 14:00-20:00. מדבקות לרכב ניתן להזמין בטלפון 052-7669374-5).

אלפי שלטים כאלה הודפסו על ידו ונתלו בכל פינה אפשרית בארץ על ידי יהודים יקרים המבקשים לעורר את המודעות לנושא שמירת השבת בקרב אחינו היהודים שאינם מסתובבים בבני ברק בדווקא...

אך ר' ראובן אינו מסתפק רק בזה. הוא מתרוצץ ונוסע לכל רחבי הארץ כדי לעשות עוד ועוד למען השבת. הוא מגיע לבתי ספר, מתדפק על דלתות מנהלי בתי הספר ומבקש מהם שיכניסו לתכנית הלימודים שלהם את נושא השבת - השלט שעל פתחו של עם ישראל מאז מעמד נתינת התורה בסיני.

לא אחת זוכה ר' ראובן לתגובות צוננות ואף גרועות מהן, אולם הוא אינו יודע חת. שוב ושוב הוא מסביר, מבהיר, ממחיש ומבקש "הכניסו את אור השבת לחיי תלמידיכם".

דברים היוצאים מן הלב חזקה עליהם שיכנסו לכל לב, והם נענים!

הוא אך מקבל את אישורם למהלך וכבר מארגן על חשבונו עבור כל תלמידי בית הספר את "ערכות השבת| שיצאו לאור על ידי 'מלכות דויד'. גם אם מדובר במאות ערכות, הוא ידאג שהן תגענה לבית הספר. היו גם מקומות שבהם הוא דאג לאלף ערכות ויותר.

גם בכותל המערבי הוא מחלק חומרים וערכות על חשבון זמנו האישי וכיסו הפרטי.

לא קלה היתה דרכו גם לשם. נהלי המקום שוללים כל אפשרות לפעילות שכזו מחשש לכך שכל בעל רעיון מזדמן יבקש למכור את מרכולתו במקום המקודש והמתוייר ביותר בארץ....

נהלים? הם לא נועדו ליהודי כ' ראובן. הוא בכה, התחנן, ושוב בכה בדמעות של ממש, עד שהאחראים במקום ראו והבינו שלפניהם ניצב יהודי שמבקש אך ורק לזכות את הרבים וכל כוונתו לשם שמיים בלבד.

הוא קיבל את האישור הנדרש, התגבר על קשיי ההתניידות שלו ושל החומר והתייצב כדי לחלק ולחזק.

לא בריא הוא ר' ראובן. אסור לו לסחוב ולהרים, להתאמץ ולהתייגע. אולם לא קשיי הגוף הם שימנעו מרוחו הגדולה של ר' ראובן להגיע עם כמויות עצומות של חומר, הממומנות על ידו, אל כל מקום רצוי וראוי בכל רחבי הארץ, להסתייע ביהודים שליבם נמס למול העוצמה שמולם ולדאוג לכך "שעוד יהודי יזכה לאור השבת".

וכשמדברים על אור חייבים להזכיר את האור הגשמי שגם אותו הוא מצליח להכניס לבתים רבים בישראל: במהלך מדהים עמד מול חברה לאלקטרוניקה המייצרת שעוני שבת. הוא סיכם עימם על רכישתם של שעונים רבים הנמכרים במחיר מסובסד ומוזל במיוחד למשפחות המבקשות להתקרב ולחזק את שמירת השבת בביתן.

להזמנה של התקנת שעון שבת בכל רחבי הארץ:  052-7669374-5

רבות הן המשפחות שצעד זה, של הסדרת נושא החשמל בבית בצורה יהודית, הכניסם למודעות והבנה. הם העמיקו את ידיעותיהם בנושא השבת ושמירתה בכל התחומים וביתם מאיר כיום באור אמיתי.

לא אחת נתקל ר' ראובן באנשים שאינם רואים בעין יפה את פעילותו. הם אינם מבינים את השקעתו ויש מהם שאף בזים להתמסרותו המופלאה למען נושא השבת.

רבים הם המקרים שבהם קיבל ר' ראובן מנות גדושות של בזיונות, גערות ואף חרפות מאנשים שכאלה, אך הוא אינם מתפעל מאיש. בדרכו השקטה והצנועה יתעלם הוא מכל אותם אנשים קטנים וימשיך אל היעד הבא שאותו הציב לפניו.

ר' ראובן אינו אוהב לפרסם את עצמו ואת הישגיו, אולם כדי לקבל מושג מה באשר לפעילותו, נוכל לספר כי במהלך השנה האחרונה בלבד הוא הספיק להפיץ למעלה ממאה אלף ערכות שבת, רובן המכריע מומנו על ידו אישית!

"ר' ראובן היקר הוא זה ש'הדליק אותי' על נושא השבת" אומר ר' פנחס ראובן שיחי'. "הוא ניגש אלי ובעקשנותו הגדולה טיפטף לראשי שוב ושוב עד כמה חשוב לפעול למען השבת בקרב עם ישראל. אפשר לומר שהוא זה שהכניסני תחת כנפי הפעילות למען השבת. (מר' פנחס שיחי' קיבלנו את הכינוי "מוקיר שבת" עבור ר' ראובן). בזכותו התגלגלו עניינים רבים של פעילויות למען השבת וזיכוי הרבים וכמובן ששיאה של אותה פעילות הוא בכנס העצום, ההסטורי והנדיר שנערך בעזרת ה' בעיצומם של עשרת ימי התשובה באצטדיון רמת גן - למען השבת הקדושה - בהשתתפותם של מרנן ורבנן וגדולי מזכי הרבים בדורנו ובראש כולנו מרן הגאון הגדול רבינו עובדיה יוסף שליט"א.